Ceruza technika, avagy mi a satírozás lényege

Nincs új a nap alatt.…….Az újszülöttnek minden vicc új……Minden csak körforgásban van….és még írhatnék sok-sok okosságot, közhelyet, de inkább rögtön belevágok a közepébe. Nem az orosz sminkmesterek találták fel a spanyolviaszt, csupán ők dobták fel az “asztalra” ezt az örök klasszikus technikát , amit ügyes marketinggel, újdonságként mutogatnak manapság mindenfelé. Számos magyar sminkmester birtokában van ennek a technikának. Nekem a mesterem már a 80-as évek elején ezt tanította, mikor sminkelni tanultam.

A mai felgyorsult világban a videó megosztókon a világ minden tájáról nézhetünk meg profi, ügyes amatőr vagy próbálkozó önjelölteket, amint egyéni videókon osztják meg tapasztalataikat. A profikat most tegyük félre, hiszen tőlük mindenképpen lehet tanulni, ellesni dolgokat.

Ott vannak viszont a lelkes amatőrök és a próbálkozó “borzalmak”, akik osztják az észt és számtalan “okossággal” tömik a követőik fejét. Ki-ki megítélése szerint válasszon magának közülük …csak okosan és körültekintően!

Az egyik sminkekkel foglalkozó csoportban többször felmerült a kérdés, hogy mi is az a “ceruza technika”. Sokan tanulnak sminkelni, vagy csak autodidakta módon ellesnek ezt-azt , de nincsenek tisztában alap fogalmakkal és technikákkal. Ebben a bejegyzésben helyére szeretném tenni a ceruza satír lényegét, feladatát.

Minden klasszikus szemsmink alapja a tökéletes ceruza alap. A ceruza ne legyen kemény és ne legyen túl lágy. A pigment tartalma és a konzisztenciája- kenhetőség- a legfontosabb. Akkor jó egy ceruza, ha könnyedén elsatírozható illetve szépen összedolgozható a szemhéjporokkal.

Gyakorlásnál a legfontosabb, hogy a ceruza satír- mint alap- tökéletes tisztasággal legyen eldolgozva azaz ne legyen foltos. Zsír a zsíron (alapozón a ceruza) anyag eldolgozása könnyed , levegős satírozást igényel, így az eszköz, legyen az applikátor vagy ecset nem veszi fel a ceruza zsírját , vagyis nem hagy foltot. Amint kész a foltmenetes ceruza alap, a következő lépés a szemhéjporok rétegelése. MInél több a „zsír” annál több por anyagot fog „felszívni”. Szóval nemm kell sajnálni a porok mennyiségét, ha tömör, foltmenetes munkát szeretnénk produkálni.

 

A ceruza alap vagy ceruza satírt követve helyezzük el a porokat. Ahol sötétebb az alap oda többet , ahol halványabb oda kevesebbet viszünk fel és a megfelelő nagyságú, formájú ecsettel alaposan átdolgozzuk a két textúrát. Ekkor a por egyben fixálja is a zsíros alapot, aminek a maximális tartósság az eredménye.

Ceruza technika : először is felmérjük a szemformáját, hogyan fogjuk árnyékolni és milyen erősségű sminket tervezünk elkészíteni. A kiválasztott színű ceruzával – nem mindig fekete, sőt…- kialakítjuk a szemsmink alapját és ezt az alapot csodásan elsatírozzuk szinte tökéletesre. Erre a ceruza alapra a kiválasztott színű szemhéjporokat sorba felpakoljuk és ezeket is satírozással tökéletesítjük. A színek intenzívek és a smink tartós lesz.

Vigyázat! -a ceruza zsírossága nagymértékben beleszól a satírozott alap minőségébe.

Variáció 1 – ceruzával készítjük az alapot és erre tesszük a porokat

Variáció 2 – világos alapszín porral, szemhéj külső 1/3 részén sötét árnyalat , majd ceruzával az egészet sötétebbé alakítjuk

Természetesen mint sok mindent ezt is gyakorolni kell, hogy a tökéletesig fejlesszük a technikát, de megéri, mert csodás látványt kapunk és biztos nem marad el a dícséret áradat.

Illusztráció: pinterest                                                                                                                                                Dévényi Kathy -sminkmester. tréner